Com fer un bon ús dels hashtags a les xarxes socials
El volum de publicacions a les xarxes socials és tan gran que, com a empresa o marca, ens costa molt destacar i captar l’atenció dels nostres clients potencials. És aquí on l’ús de hashtags entra en joc, millorant els resultats de la nostra estratègia de màrqueting.
L’ús de hashtags a les publicacions que fem a les diferents xarxes socials ens permet:
- Construir la marca de la nostra empresa i impulsar campanyes de màrqueting per donar a conèixer nous productes, serveis o esdeveniments.
- Interactuar amb la nostra audiència, ja que les publicacions amb hashtags generen més interacció i milloren l’engagement.
- Que el nostre públic objectiu ens trobi, a partir de hashtags temàtics o populars que els usuaris de les xarxes socials utilitzen per trobar allò que els interessa.
- “Espiar” a la nostra competència per saber què fan i que ens serveixi d’inspiració.
A l’hora de triar els hashtags més adequats per al nostre negoci o marca, hem de comprovar quins són els hashtags de tendència a cada xarxa social i quins utilitzen els influencers del nostre sector. Hi ha eines a internet que ens ajudaran a trobar els hashtags més populars i de tendència.
Tot i que cada xarxa social té les seves pròpies característiques i manera de funcionar, hi ha una sèrie de pautes generals per fer un bon ús dels hashtags a totes les xarxes socials:
- Utilitzar hashtags curts i fàcil de recordar.
- Fer servir hashtags rellevants tant per al nostre contingut com per al nostre públic.
- Prioritzar els hashtags populars, per facilitar que ens trobin, i específics, perquè qui ens trobi estigui realment interessat en el nostre negoci o marca.
- Escriure en majúscules la primera lletra de cada paraula que formi part del hashtag per facilitar-ne la lectura, per exemple #DissenyWeb.
- Posar accents i complir amb les normes ortogràfiques, encara que cap xarxa social distingeixi entre els hashtags accentuats i els que no.
- No abusar dels hashtags. En general, millor posar-ne entre 1 i 3 que passar-nos.
Però, com dèiem, cada xarxa social té les seves particularitats i és important saber com fer un bon ús dels hashtags a cadascuna de les principals xarxes socials.
Com utilitzar els hashtags a Instagram
Instagram és la xarxa social que fa un ús més massiu dels hashtags i permet posar-ne fins a 30, però s’aconsella posar-ne entre 9 i 12. Es tracta de combinar hashtags populars (relacionats amb la temàtica de la nostra publicació i la nostra marca) amb hashtags més específics (del nostre nínxol de mercat) i hashtags propis (per fer branding i donar visibilitat a les nostres campanyes).
Com utilitzar els hashtags a Facebook
Els hashtags no han acabat de funcionar en aquesta xarxa social, però precisament Facebook està intentant fomentar l’ús de hashtags a les pàgines d’empresa, mostrant-los-hi un missatge amb suggeriments de hashstags segons la temàtica de la publicació perquè arribi a més audiència. Es recomana posar només 1 o 2 hashtags rellevants a cada post i que apareguin en els primers 80 caràcters de la publicació.
Com utilitzar els hashtags a Twitter
Twitter és la xarxa social que va instaurar l’ús dels hashtags. Es recomana posar només 1 o 2 hashtags rellevants a cada tuit i si els podem incloure de forma natural al copy del tuit, molt millor. Qualsevol persona que consulti el feed d’aquell hashtag, podrà veure el nostre tuit, encara que no segueixin el nostre perfil. Ideal per donar-nos a conèixer a nous clients potencials. També s’aconsella anar consultant els Trending Topics per utilitzar-los de tant en tant.
Com utilitzar els hashtags a TikTok
TikTok és la xarxa social més nova i, per tant, és la que més pot evolucionar i canviar. De moment, es recomana utilitzar 3 o 4 hashtags a cada publicació. Els que són específics d’una àrea d’interès ens aportaran més interacció i visibilitat. També cal combinar-ne de més populars amb d’altres menys coneguts per arribar a més usuaris.
Com utilitzar els hashtags a YouTube
Sembla que els hashtags tenen cada cop més força i presència a YouTube. Se’n poden posar màxim 3 i és important que almenys un d’ells estigui al títol del vídeo i un altre a la descripció.
Com utilitzar els hashtags a LinkedIn
Tractant-se d’una xarxa per a negocis, s’aconsella fer servir 1 o 2 hashtags a cada publicació i sempre de caire professional. El propi LinkedIn ens recomanarà els hashtags més utilitzats quan comencem a escriure el nostre, per tal d’arribar a persones fora de la nostra xarxa.
També et pot interessar
-
Disseny web Comerç electrònic Màrqueting digital Xarxes socials
3 de maig de 2024
Com et pot ajudar la Intel·ligència Artificial a gestionar les Xarxes Socials del teu negoci
Descobreix com la intel·ligència artificial pot optimitzar la gestió de les Xarxes Socials per a petits empresaris. Eines com Iconosquare, Canva i Postly automatitzen tasques, milloren el contingut i ajuden a connectar amb l'audiència eficaçment.