Comerç electrònic Posicionament
Guia de SEO per a comerços electrònics
El SEO (Optimització per a Motors de Cerca) és una estratègia de màrqueting complexa, a llarg termini i que pot arribar a frustrar perquè no sempre genera els resultats esperats. Doncs bé, si el fet d’afegir paraules clau a un web per intentar posicionar-nos als primers resultats de Google ja costa, imagina’t quan tractem de fer-ho per a una botiga en línia amb centenars de productes!
Abans de posar-te a treballar, has de definir si vols posicionar tot el teu catàleg de productes o bé vols centrar els teus esforços en aquells productes que et generen rendibilitat. Alhora, has de comprovar que Google hagi indexat de forma correcta tot el contingut del web i tornar a pujar el sitemap a Google Search Console en cas que no ho hagi fet.
Un cop tens tot el contingut introduït i indexat, arriba el moment de començar a treballar-lo. Et donem algunes pautes per posar fil a l’agulla:
Optimització onpage
- Pàgines de categories: no tractis les pàgines de categories com un calaix on agrupar els productes ja que aquestes poden posicionar igual o millor que les pàgines de producte. Per aquest motiu, recomanem incloure contingut, descripcions i informació addicional a totes les pàgines de categories.
- Pàgines de producte: cada producte té una pàgina i url única i, en conseqüència, ha de tenir descripcions de producte úniques amb un mínim de 50 paraules on s’incloguin les paraules clau. En cas que venguis productes d’altres fabricants, desaconsellem copiar el contingut de les seves pàgines i, en cas de fer-ho, cal bloquejar la seva indexació amb la metaetiqueta noindex.
- Si et vols diferenciar de la competència o trobar el nínxol de mercat on encara no arriben altres anunciants, troba paraules long-tail (literalment, paraules de cua llarga o, a la pràctica, paraules compostes més llargues) rellevants.
- Url amigables amb paraules clau: el nom del producte hauria d’aparèixer sempre a la seva url. Per exemple, si el teu producte són unes bambes Nike d’home de referència Air Max 270 react inspirades en l’art de la Bauhaus, una bona url de cara a l’usuari seria: https://www.nike.com/es/ca/t/air-max-270-react-bauhaus-sabatilles-home
Arquitectura web
No hi ha una única resposta a quina és la millor arquitectura web que una botiga online hauria de tenir ja que aquesta depèn del tipus de negoci i producte.
En ecommerces amb poca varietat de producte, el millor és configurar un menú on apareguin tots aquests productes (domini/nom-producte) de tal manera que afavorim un millor enllaçat intern i un menor nombre de clics fins arribar al producte. En els casos de webs amb més productes, el recomanable és definir les categories de les quals penjaran els productes (domini/categoria/nom-producte) però sense que el nombre de nivells sigui superior a quatre i el nombre d’enllaços de cadascuna de les pàgines d’un mateix nivell superior a 100.
Ara bé, aquí es poden generar diverses problemàtiques que cal abordar:
- Quan tenim un mateix producte en categories diferents és millor que la categoria no estigui a la url o Google ho entendrà com a contingut duplicat.
- Els filtres de productes són molt útils per als usuaris però poden perjudicar greument al SEO perquè, com a exemple, si una categoria té 20 filtres es poden generar fins a 20 variacions d’una mateixa url. Quan això ocorre, hauríem d’indicar-li a Google què volem indexar i què no.
Urls canòniques
En cas que tinguis diverses pàgines amb el mateix contingut, evita que Google tracti cada url com una pàgina diferent gràcies a les etiquetes canòniques. Aquestes permeten redirigir pàgines duplicades a una única pàgina per tal de passar tota la força del SEO a aquesta darrera i evitar així les pàgines duplicades. En paraules més senzilles, es tracta de dir-li a Google: “Ei Google, no em penalitzis les pàgines duplicades perquè només són una còpia de la principal”. Des del moment en què avises a Google, aquest elimina la penalització de duplicats.
Per fer-ho, només cal introduir un fragment de codi a cadascuna de les pàgines de producte que vulguis redirigir.
Linkbuilding
El linkbuilding o la captació d’enllaços cap al nostre web és una de les estratègies principals que indiquen a Google que aquest web té autoritat i és rellevant per a l’usuari.
- Enllaços de proveïdors i socis: si vens productes d’una marca, sempre pots demanar a aquesta marca que enllaci el teu web des de la seva pàgina. Fàcils i accessibles, aquests enllaços contextuals tenen força i no costen gaire d’aconseguir.
- Construcció d’enllaços trencats: tots els webs tenen enllaços trencats però no tothom se’n sap aprofitar. Si vols incrementar el nombre d’enllaços que apunten al teu web, només has dedicar temps a trobar-los, notificar al propietari i suggerir que hi enllaci alguna pàgina del teu web amb contingut rellevant i d’alta qualitat.
- Patrocina esdeveniments locals i conferències: una manera fàcil d’obtenir enllaços sense necessitat de pagar-los ni demanar-los.
Si ja tens la teva botiga online amb Cap Empresa Sense Web i vols començar a treballar el SEO dels teus productes, segueix aquestes línies bàsiques i posiciona’t als primers resultats de Google!
També et pot interessar
-
Comerç electrònic Màrqueting digital
12 de juliol de 2024
IA i E-Mail Màrqueting
La intel·ligència artificial revoluciona l'email màrqueting, millorant personalització i segmentació per augmentar obertures i conversions. Optimitza campanyes, crea contingut atractiu, protegeix contra correu brossa i automatitza tasques.
-
Disseny web Comerç electrònic Màrqueting digital Xarxes socials
3 de maig de 2024
Com et pot ajudar la Intel·ligència Artificial a gestionar les Xarxes Socials del teu negoci
Descobreix com la intel·ligència artificial pot optimitzar la gestió de les Xarxes Socials per a petits empresaris. Eines com Iconosquare, Canva i Postly automatitzen tasques, milloren el contingut i ajuden a connectar amb l'audiència eficaçment.