Les tendències de consum a l’era post COVID-19
Amb el virus de la COVID-19 molt present a les nostres vides, l’apogeu de les compres online viscut durant el confinament continua vigent. I és que per al 72% dels espanyols, comprar en línia és la modalitat de consum predilecta perquè redueix la possibilitat de contagi. Així doncs, el canal digital de venda és ja una tendència que ha vingut per quedar-se. Ho demostra el fet que actualment el 46% dels consumidors espanyols compren regularment online, mentre que abans de l’arribada del coronavirus ho feien el 30%.
Ja hem entrat al darrer trimestre de l’any i les botigues centren els seus esforços i esperances per salvar aquest 2020 en la campanya de Nadal. Enguany, les compres seran online i per avançat, tal com augura Google. L’avantsala del que passarà al Nadal serà el Black Friday, en què s’estima que un 27% dels consumidors espanyols que acostumen a fer compres en botigues físiques en aquesta data assenyalada, les faran en línia. Però no es tracta només de la compra en si mateixa, sinó de cercar idees de regals online, cosa que es preveu que faran el 74% dels consumidors.
Per tant, empreses i marques s’han de posar les piles amb els seus webs i botigues en línia, fent-les atractives i optimitzant-ne les fitxes de producte. En aquest sentit, el Black Friday serà una prova de foc per a molts comerços abans de la campanya de Nadal.
Aquells consumidors que continuen preferint comprar en botigues físiques, ho faran amb més antelació per evitar grans multituds i concentrant totes les compres el mateix dia per estalviar-se viatges.
També hi ha una preferència per les botigues petites i el comerç local, tant en les compres físiques com en les compres online, perquè transmeten més confiança als consumidors i es perceben com a més segurs.
D’altra banda, els consumidors han posat la salut per davant. L’impacte psicològic de la pandèmia ha convertit la seguretat personal en un factor de compra essencial que obliga els establiments i comerços a garantir el compliment de les mesures preventives. Aquesta preocupació per la salut, també està generant una tendència dins del sector de l’alimentació a consumir productes més orgànics i naturals en detriment dels productes “caprici”, com ara snacks, xocolates, begudes amb gas i menjars preparats.
La crisi econòmica derivada de la pandèmia també ha canviat les tendències de consum. Moltes persones han vist reduïda la seva capacitat econòmica i la relació qualitat/preu de productes i serveis s’ha convertit en el seu principal factor de compra.
Empreses i marques s’han d’adaptar a aquesta nova realitat per satisfer als clients amb una bona experiència de compra i continuar venent.
Si ja tens web amb nosaltres, truca’ns i t’ajudarem a treure-li el màxim profit. Si encara no ets de Cap Empresa Sense Web, contacta’ns i t’informarem perquè puguis tenir la teva botiga en línia en marxa abans de Nadal.
També et pot interessar
-
Comerç electrònic Màrqueting digital
12 de juliol de 2024
IA i E-Mail Màrqueting
La intel·ligència artificial revoluciona l'email màrqueting, millorant personalització i segmentació per augmentar obertures i conversions. Optimitza campanyes, crea contingut atractiu, protegeix contra correu brossa i automatitza tasques.
-
Disseny web Comerç electrònic Màrqueting digital Xarxes socials
3 de maig de 2024
Com et pot ajudar la Intel·ligència Artificial a gestionar les Xarxes Socials del teu negoci
Descobreix com la intel·ligència artificial pot optimitzar la gestió de les Xarxes Socials per a petits empresaris. Eines com Iconosquare, Canva i Postly automatitzen tasques, milloren el contingut i ajuden a connectar amb l'audiència eficaçment.