Què és la Gestalt i com condiciona la percepció del teu logotip
Els logotips són un dels elements més significatius de la identitat visual d’una empresa o institució. Aquest disseny original és una representació tipogràfica del nom i la personalitat corporativa de l’empresa, per tant, ha de ser atractiu i funcional, però sempre cal parar atenció també al subtext rere la imatge, per assegurar-nos que el nostre logo diu el que nosaltres volem que digui.
Si bé és cert que a l’hora de dissenyar el nostre logo la creativitat és un element clau, també hem de tenir en compte la percepció visual i la psicologia rere el disseny, que ens ajudaran a determinar la interpretació i experiència del destinatari davant el nostre logotip.
Una de les eines que ens poden ajudar a controlar aquest aspecte són els principis de la Gestalt.
La Gestalt és una corrent psicològica alemanya nascuda a principis del segle XX. Aquesta estableix unes lleis de percepció de patrons i formes, que emprem en el nostre dia a dia sense ni tan sols adonar-nos’en, i que ens ajuden a classificar, distingir i relacionar tot el contingut que detectem en l’àmbit visual. Tenir en compte aquests principis a l’hora de crear el nostre logotip, ens pot ajudar en l’organització d’elements de manera eficaç i a centrar l’atenció com i on volem.
T’expliquem breument els 6 principis de la Gestalt:
1. Similitud: La nostra ment tendeix a agrupar i entendre com a concepte únic aquells elements que comparteixen forma, mida i color.
2. Continuïtat: Es dona quan els elements mantenen un patró de direcció i, per tant, existeix una llei de continuïtat que ens fa agrupar-los com a una sola forma encara que estiguin disposats de manera individual en l’espai.
3. Tancament: Les formes tancades són més estables visualment, amb la qual cosa la nostra ment tendeix sempre a completar inconscientment, a través de la imaginació, les formes d’una composició.
4. Proximitat: Tendim a mimetitzar formes que es troben disposades en un mateix espai amb poca separació entre elles. D’aquesta manera podem crear grans figures amb petits elements disposats estratègicament.
5. Figura i fons: El nostre cervell no pot interpretar un objecte com a figura i com a fons alhora. És per això que podem jugar amb aconseguir dues versions diferents del nostre logo o disseny depenent del que s’interpreti com a figura i com a fons.
6. Simetria: Tots aquells elements que vagin en consonància i estiguin disposats de manera equilibrada en l’espai seran molt més senzills d’interpretar.
També et pot interessar
-
Disseny web Comerç electrònic Màrqueting digital Xarxes socials
3 de maig de 2024
Com et pot ajudar la Intel·ligència Artificial a gestionar les Xarxes Socials del teu negoci
Descobreix com la intel·ligència artificial pot optimitzar la gestió de les Xarxes Socials per a petits empresaris. Eines com Iconosquare, Canva i Postly automatitzen tasques, milloren el contingut i ajuden a connectar amb l'audiència eficaçment.